တစ္ခါတုန္းက သီဟုိဠ္ကြ်န္းမွာ မဟာဂါမလုိ ့အမည္ရတဲ့ ရြာၾကီးတစ္ရြာကုိစားရတဲ့ တိႆအမတ္ဆုိတာ ရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။ အဲဒီအမတ္ကုိ ဘုရင္ကုိယ္တုိင္ကလဲ ၾကည္ညိဳျမတ္ႏုိးေတာ္မူတယ္လုိ ့ဆုိပါတယ္။ တစ္ေန ့ေတာ့ အဲဒီ တိႆအမတ္ကုိ သူကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ေနက် ဆရာဘုန္းၾကီးက ဒကိၡဏ၀ိဘဂၤသုတ္ ကုိေဟာလုိက္ပါတယ္။ ဒကိၡဏ၀ိဘဂၤသုတ္ဆုိတာ အလႈခံတစ္က်ိပ္ေလးေယာက္ အေၾကာင္းကုိ အက်ယ္ေ၀ဖန္ျပထားတဲ့သုတ္ပါ။ တိႆအမတ္ဟာ အဲဒီသုတ္ကုိနာၾကားျပီးတဲ့ေန ့ကစျပီး သူရဲ ့စားဦးကုိ မလႈပဲ ထမင္းမစားေတာ့ပါဘူး။ ျပီးေတာ့ စားဦးကုိလႈျပီးမွ ထမင္းစားမယ္ဆုိျပီး သနိၵဌာန္ခ်ခဲ့ပါတယ္။ ခ်ခဲ့တဲ့အတုိင္းလဲ စားဦးကုိလႈျပီးမွ ထမင္းစားေလ့ရွိပါတယ္။
ဒီလုိနဲ ့တစ္ေန ့မွာ ဇနပုဒ္ကေရာက္လာတဲ့ ဧည့္သည္ေတြနဲ ့တုိင္းေရးျပည္ေရးကိစၥေတြ တုိင္ပင္ေဆြးေႏြးရင္း မြန္းတည့္လြန္မွ ထမင္းစားဖုိ့ အခြင့္ရပါတယ္။ မြန္းတည့္လြန္သြားျပီဆုိေတာ့ စားဦးကုိ ရဟန္းသံဃာေတြ လႈဖုိ ့ဆုိတာ မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ ဒီေတာ့ စားဦးကုိ ဘယ္သူ ့မ်ား လႈရမလဲလုိ ့စဥ္းစားပါတယ္။ အနားမွာရွိတဲ့ တပည့္တစ္ေယာက္က သခ်ၤ ိဳင္းမွာေနတဲ့ ပရိဗုိဇ္ကုိ လႈဖုိ ့အၾကံေပးပါတယ္။ တိႆအမတ္ကလဲ သေဘာတူစြာနဲ ့ပဲ သူရဲ ့တပည့္ေတြကုိ သခ်ၤ ိဳင္းမွာေနတဲ့ ပရိဗုိဇ္ဆီကုိ စားဦးလႈဖုိ ့လြတ္လုိက္ပါတယ္။
တစ္ကယ္ေတာ့ ပရိဗုိဇ္ဟာ အ၀တ္ျဖဴ၀တ္ထားေပမယ္ ့အက်ီ ၤသီလလဲ ထူးထူးျခားျခားမရွိလွပါဘူး။ ထူးျခားတာဆုိလုိ ့အ၀တ္ျဖဴ၀တ္ထားတာ တစ္ခုပဲရွိပါတယ္။ တိႆအမတ္ရဲ ့တပည့္ေတြ ပရိဗုိဇ္ဆီသြားတဲ့ အခ်ိန္မွာ ပရိဗုိဇ္က ဘာလုပ္ေနသလဲဆုိေတာ့ ေရကန္ေဘာင္ေပၚမွာ ငါးမွ်ားေနပါသတဲ့။ ပရိဗုိဇ္က ခပ္လွမ္းလွမ္းက လူေတြလာေနျပီဆုိတာ သိလုိက္တာနဲ ့တစ္ျပိဳင္နက္ ငါးမွ်ားတံကုိေရထဲပစ္ခ် ၊ ေျခေထာက္နဲ ့အသာနင္းထားျပီး သူမဟုတ္သလုိလုိ တရားက်င့္ေနသလုိလုိနဲ ့ကေျႏၵရရ တည္တည္ျငိမ္ျငိမ္ေလးေနေနလုိက္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ တိႆအမတ္ရဲ ့တပည့္ေတြက ပရိဗုိဇ္ရဲ ့အျပဳအမႈကုိျမင္ျဖစ္ေအာင္ ျမင္သြားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေလာက္ယုတ္မာတဲ့ ပရဗုိဇ္ စားဦးနဲ ့မတန္ဘူးဆုိျပီး တိႆအမတ္ဆီ စားဦးကုိျပန္ယူခဲ့ၾကပါတယ္။ တိႆအမတ္ဆီေရာက္ေတာ့ တပည့္ေတြက တိႆအမတ္ကုိ အေၾကာင္းစံုေျပာပါတယ္။ ဒီေတာ့ တိႆအမတ္က ဘာျပန္ေျပာသလဲဆုိေတာ့ -
အေမာင္တုိ ့၊ ပရိဗုိဇ္ဟာ ယုတ္မာတဲ့အက်င့္ ရွိတယ္လုိ ့ဆုိေပမယ့္ သင္တုိ ့ကုိျမင္ေတာ့ မေကာင္းမႈကုိ လူျမင္မွာရွက္တတ္တဲ့ စိတ္ကေလးနဲ ့ငါးမွ်ားတဲ့ကုိေရထဲမွာႏွစ္ျပီး၀ွက္ထားရွာတယ္။ အဲဒီ မေကာင္းမႈကုိလူျမင္မွာရွက္တတ္တဲ့ စိတ္ကေလးသည္ပင္ ပရိဗုိဇ္အတြက္ စားဦးကုိ အလႈခံထုိက္ပါတယ္။ ငါ့အေနနဲ ့လည္း အဲဒီမေကာင္းမႈကုိ လူျမင္မွာရွက္တတ္တဲ့စိတ္ကေလးကုိပဲ ၾကည္ညိဳလုိ ့ရပါျပီ။ ကဲ....ျပန္လႈလုိက္ၾကပါ
လုိ ့ေျပာျပီး ပရိဗိုဇ္ကုိ ျပန္လႈခုိင္းလုိက္ပါတယ္။ စာမွာေတာ့ ဒုတိယေန ့မွာလဲ ဆက္ျပီးလႈခုိင္းတယ္လုိ ့ဆုိပါတယ္။
ဒီ၀ထၳဳေလးဖတ္ျပီးေတာ့ တိႆအမတ္ေနရာမွာငါသာဆုိ ဆုိတဲ့အေတြးက မသိမသာ၀င္လာပါတယ္။ ေအးကြာ - မင္းတုိ ့ေျပာတာမွန္တယ္။ ဒီေလာက္ယုတ္မာတဲ့ ပရိဗုိဇ္ စားဦးနဲ ့မတန္ဘူး။ အဆိပ္ပင္ေရေလာင္းတာနဲ ့အတူတူပဲ ၊ ငါတုိ ့စားတာမွ ဗုိက္၀ဦးမယ္ အဲလုိမ်ား ခပ္ညံ့ညံ့စိတ္ဓာတ္နဲ ့ေတြးျဖစ္မလားမသိပါဘူး။
ဘာပဲေျပာေျပာ တိႆအမတ္ကေတာ့ ဒါန ကုသုိလ္ျဖစ္သြားတာပါပဲ။ ဆရာၾကီးဦးေရြေအာင္စကားနဲ ့ေျပာရရင္ ဒါနကုိ ပါရမီေျမာက္ေအာင္ ျပဳက်င့္လုိက္တာပါ။ အဌသာလိနီအဌကထာမွာ ကုသုိလ္ျဖစ္ရျခင္း နဲ ့အကုသုိလ္ျဖစ္ရျခင္းအေၾကာင္းေတြကုိ ဒီလုိျပထားပါတယ္။
ကုသလံေယာနိေသာမနသိကာရ ပဒဌာနံ
အကုသလံ အေယာနိေသာမနသိကာရ ပဒဌာနံ
အဓိပၸာယ္ကေတာ့ ကုသုိလ္ျဖစ္ရျခင္းရဲ ့အေၾကာင္းက ေယာနိေသာမနသိကာရ ရွိလုိ ့ပါတဲ့ ၊ အကုသုိလ္ျဖစ္ရျခင္းရဲ ့အေၾကာင္းကေတာ့ အေယာနိေသာမနသိကာရ ရွိလုိ ့ပါပဲတဲ့။ ဆုိလုိခ်က္ကေတာ့ ေယာနိေသာ မနသိကာရ ရွိရင္ ကုသုိလ္ျဖစ္မယ္ ၊ အေယာနိေသာမနသိကာရ ရွိရင္အကုသုိလ္ျဖစ္မယ္ ဒါပါပဲ။
ဒါေၾကာင့္ မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက ေယာနိေသာမနသိကာရကုိ ကုသုိလ္ျဖစ္ေအာင္ေတြးျခင္းလုိ ့ျမန္မာျပန္ဆုိေပးခဲ့ပါတယ္။ တစ္ျခားဆရာေတာ္ၾကီးတစ္ပါးကေတာ့ ေယာနိေသာမနသိကာရကုိ အေကာင္းျမင္၀ါဒရွိျခင္းလုိ ့ျပန္ေပးပါတယ္။ အမ်ားနားလည္ႏုိင္မယ့္ စကားလံုးေတြနဲ ့ျပန္ေပးထားၾကတာဆုိေတာ့ သက္ေရာက္မႈအဓိပၸာယ္ေတြကေတာ့ အတူတူေတြပါပဲ။
မေကာင္းမႈကုိ လူျမင္မွာရွက္တတ္တဲ့ စိတ္ကေလးကုိပဲ ငါ့အေနနဲ ့ၾကည္ညိဳလုိ ့ရပါျပီ လုိ ့တိႆအမတ္ေျပာလုိက္တဲ့စကားရဲ ့ျမစ္ဖ်ားခံရာဟာ ေယာနိေသာမနသိကာရပါပဲ ၊ ေယာနိေသာမနသိကာရ ရွိေတာ့ ကုသုိလ္ျဖစ္သြားတာအဘိဓမၼာသေဘာအရ သိပ္ျပီးဆန္းလွတယ္လုိ ့ေတာ့ မဆုိႏုိင္ပါဘူး။ ဆန္းတာက အားက်ဖုိ ့ေကာင္းတာက တိႆအမတ္ရဲ ့သႏ ၱာန္မွာ ေယာနိေသာမနသိကာရ ရွိေနတာပါ။
တစ္ကယ္ေတာ့ "တိမ္တုိက္မည္မွ်မဲမဲ ၊ အျဖဴေရာင္ေငြအနားသတ္ကေတာ့ ရွိစျမဲ " ဆုိတဲ့ ႏုိင္ငံျခားစကားပံုအတုိင္း ဘယ္ေလာက္ပင္ဆုိးေနတဲ့လူျဖစ္ပါေစ ၊ ေငြေရာင္အနားသတ္လုိ ့ေခၚရမယ့္ ေကာင္းကြက္ေလးတစ္ကြက္ကေတာ့ ရွိစျမဲပါ။ ဒါကို ကုိယ္က ေယာနိေသာမနသိကာရ အေျခခံျပီး ျမင္တတ္ဖုိ ့ပါ။
ဘာပဲေျပာေျပာ ဘ၀ဆုိတာရွိေနရင္ သံသရာခရီးဆုိတာလဲ ရွိေနဦးမွာပါပဲ။ အဲဒီသံသရာဆုိတဲ ့ခရီးတစ္ခုကုိ ေလွ်ာက္ေနရသေရႊ ့ေတာ့ အာရံုမ်ိဳးစံုေတြနဲ ့ေန ့စဥ္ေတြ ့ေနၾကရမွာပါ။ ကုိယ္ႏွစ္သက္တဲ့အာရံုပဲေတြ ့ေတြ ့၊ မႏွစ္သက္တဲ့ အာရံုပဲေတြ ့ေတြ ့၊ ေတြ ့လာတဲ့အာရံုေတြ အေပၚကုိယ္က ကုသိုလ္ျဖစ္ေအာင္ေတြးတတ္ဖုိ ့ပါပဲ။
တစ္နည္းအားျဖင့္ ေျပာရရင္ ေတြ ့လာတဲ့အာရံုအေပၚ မိတ္ဖြဲ ့တတ္ဖုိ ့ပါ။ မိတ္ဖြဲ ့တတ္ဖုိ ့ဆုိတာကလဲ သိပ္ျပီးခက္ခဲလွတယ္လုိ ့ေတာ့ မဆုိႏုိင္ပါဘူး။ ဘာျဖစ္လုိ ့လဲဆုိေတာ့ ေယာနိေသာမနသိကာရ ရွိေနရင္ တစ္ေလာကလံုးနဲ ့အလုိလုိမိတ္ဖြဲ ့ျပီးသားျဖစ္ေနမွာျဖစ္လုိ ့ပါပဲေလ။
No comments:
Post a Comment